czwartek, 22 listopada 2012

Czapki na szydełku

Nie lubię robić czapek. Sobie tak, ale innym - horror. A to za cienka, a to za wysoka .... no ale obiecałam mamie, więc zrobiłam. Włóczka - jakaś mieszanka wełny w kolorze czekolady - cudowny :) Nie miałam pomysłu, więc zrobiłam szydełkowo-drutową (identyczną zrobiłam sobie, tyle że nie ma od środka wkładu na drutach). Czapka jest mega ciepła.

Szara - jest cienka. Ja nie lubie grubych czap, ot taka tylko by trochę głowę przykryła.
A teraz myszka/zwierz dla Lenki.


Czapkę podszyję jeszcze polarkiem, ale to po weekendzie. Na sobotę i niedzielę jadę na uczelnie. Do zawodu historyka dorzucę nauczanie elementarne. Zaczęłam podyplomówkę. Już nie mogę się doczekać :) :) :)

Czapka na szydełku to prosta sprawa. Nie trzeba szukać przepisu. Wystarczy wybrać wzór szydełkowy, wyliczyć oczka łańcuszka na obwód, i robić do góry na około. Gdy czapka jest już wystarczająco głęboka, igłą z nitką marszczymy górę i zszywamy... i mamy czapkę. Czas wykonania 1 wieczór :) Nie lubię czapek "modelowanych", takich idealnie dopasowanych. Może dlatego, że moja głowa jest z tyłu lekko płaska :) :) :) a taka czapka to podkreśla :)

5 komentarzy:

  1. ta czapka z oczkami jest super! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czapeczka "myszka" podoba mi się najbardziej. Fajny pomysł na oczka. Ja czapki szydełkowe robię od góry zaczynam od kółeczka, przyznam, że takiej marszczonej jeszcze nie robiłam. Może się skuszę, to rzeczywiście szybciej, a fajnie wygląda. Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jaki jest tytuł piosenki w tle ? bardzo mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Israel "IZ" Somewhere over the rainbow

    OdpowiedzUsuń